söndag 22 juli 2012

22 Juli

Idag har vi mest slappat. Det blev en liten handlingstur i Varberg också.
Jag kunde naturligtvis inte låta bli att träna lite heller. Vi tränade lite på några skyltar ur nästa klass.
Det är ju inte lätt för hundar som i hela sitt liv har gått på vänster sida om mig, att helt plötsligt gå på andra sidan.
Zenna tycker att det är riktigt svårt, men för Kenzo går det lite lättare.
Janne filmade när vi gick en liten bana på fyra skyltar. Först backar vi "fot" tre steg, sen gör vi sidbyte framför, därefter "sitt stå", på höger sida om mig.  Detta går bra med Kenzo, men sen går vi slalom och det går bra till att börja med, men plötsligt byter han sida och jag har svårt att få tillbaka honom. Se filmen!
Framåt kvällen tog vi en promenad med var sin hund och gick en ganska rejäl runda. Jag är ju barnsligt förtjust i körsbär, men det och lite annat berättar Janne om i länken "Refexioner".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar