söndag 8 april 2012

8 April

Glad fortsättning på påsken!
Den lilla snön vi fick har försvunnit, men det har ryktats om att det ska komma lite till, vi får väl se. Idag har vi i alla fall haft jättefint väder. Det har väl inte varit så många plusgrader kanske, men soligt och fint.
Vi har jobbat på hönsgården.
Jag har hållit på hela dagen med att göra värpreden. Först tänkte jag göra plats för tre hönor, men sen tänkte jag att jag kan lika gärna göra en våning till, när jag ändå håller på. Jag vet ju inte riktigt hur många hönor vi kommer att ha. På denna bilden saknas taket, men det är för att jag vill måla den innan jag sätter på det. Det blir liksom lite lättare att komma åt.
Ni ser vilken färg redena fick! Jag måste ju ta vara på den rosa färgen jag hade kvar. Nu räcker den inte dörren. Den räckte inte ens till taket och sidorna, så där målade jag med en väldigt ljus grön färg, som jag hittade bland våra överblivna färger från förrådet.
Under tiden jag höll på med detta, så pysslade Janne med foder runt dörren och lite andra lister inne i hönshuset, som skulle till, för att det skulle bli bra.
Jag hade så mycket av den gröna färgen att jag målade väggarna  inne i hönshuset en gång också.

3 kommentarer: