fredag 6 april 2012

Nu har hönshuset fått en dörr. Annica och Anders hade en dörr, som de inte skulle använda, så då fick vi den. Bredden på dörrhålet anpassade vi efter dörren, men det visade sig att dörren var för hög, så Janne sågade av den nertill och satte i en bit inpregnerat trä längst ner. Han fick också flytta gånggärnen. Det var lite pyssel med det, men det blev bra till slut.
Idag har vi isolerat färdigt och satt färdigt väggskivor på alla väggarna. Det ska bara dit en smal remsa vid ena sidan, men det gör Janne i morgon.
Det rosa som syns runt fönstret är isoleringsskivorna, så det ska byggas för sen.
Nu sitter Janne och säger att han inte vill att dörren ska vara blå. Vi har ju inget annat som är blått. Du får hellre måla den rosa!
Va... hörde jag rätt? Tycker han bättre om min rosa målarfärg än den blå på dörren? Det här får vi nog diskutera lite mer!

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på påsken , det var väl det jag visste , att Janne tyckte DIN rosa skrinda var snygg , här kom ju ett erkännande , när han vill ha dörren i samma färg , hi hi .
    Någon snö har vi haft så den har stört oss, lite puder på marken , som blåst bort lika fort som det kom ner ,du får skicka en bild , när ROSA dörren är klar
    Kram från Halmstad

    SvaraRadera
  2. Det var nog lite överilat, från Jannes sida om den rosa färgen. Idag vill han ha den svart, precis som bjälkarna och lite annat på hundgårdarna och det kan jag ju hålla med om blir snyggare, men jag fick ju ett litet erkännande i alla fall, hi hi.

    SvaraRadera