tisdag 14 februari 2012

14 Februari

Jag har inte monterat ihop skrindan ännu, kanske att jag gör det i morgon kväll.
Medan den har stått och härdat färgen, så har jag sytt en dyna till den. När jag ändå var igång och sydde och ändå hade mera tyg, så sydde jag dynor till bilen också (till hundarna alltså).
Till själva dynorna använde jag en avlagd bäddmadrass och tyget är samma som jag sydde överdraget till hundsoffan. Det tyget var så tåligt och bra, så jag var glad att jag hade så mycket. Det räckte även till en dyna åt Kenzo att ligga på i TV-rummet.
Jag har märkt att han gärna vill ligga lite mjukare numera. Han är ju inte precis någon ungdom längre. Han blir snart 9 år.
I kväll klädde jag mig varmt och gick ut och lekte med hundarna. Bl annat så jagade jag dem. Det är nog det roligaste Zenna vet. Jag ropar till henne "Akta dig, matte kommer och tar dig" och så springer jag mot henne. Attans vad hon springer. Hon gör allt för att komma undan, men man ser på henne hur roligt hon tycker att det är.
Nej, nu står Pepsi och propsar på att jag ska ta ut henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar