lördag 29 oktober 2011

Nu har vi gjort våran första officiella tävling i rallylydnad. När vi kom dit så träffade vi familjen Rolfsson det första vi gjorde.

Sen träffade vi Sylvia och dessutom några andra, som vi träffat tidigare på lydnadstävlingar. Det är ju en jättekul bit av det hela, att få träffa en massa "kändisar".
Det var så många anmälda att vi delades upp i två grupper. I våran grupp var det 38 ekipage. Zenna löpte, så hon och en till löptik fick gå sist.
När vi tävlat färdigt kom Sylvia och tittade på mig och sade: Tre godkända reultat. Jag fattade ingenting. Vaddå tre godkända resultat? Jag såg nog dum ut. Ja, du har tre godkända resultat. Va, jag? Oj, jag trodde inte mina öron. Alla tre hundarna hade godkända resultat. Särskilt Kenzo hade känts så väldigt okoncentrerad.
Zenna blev placerad på 9:e plats med 88 poäng. Jag hade sträckt koppel tre gånger (3minuspoäng), resten orsakade hon själv genom att sitta snett och att nosa.


Kenzo kom på 18:e plats med 76 poäng. Jag sträckte kopplet fyra gånger plus att jag gjorde ett förarfel (vet inte vad, men det drog 3 poäng). Jag fick också 3 poängs avdrag för att jag inte inväntade startsignalen (måste missuppfattat). Resten av poängen nosade han bort och var ouppmärksam.

Pepsi fick placering 21 med 73 poäng. Det kändes som att hon gick bäst, men jag hade sträckt kopplet två gånger och gjorde fel i två moment (22 poängavdrag). Pepsi gjorde bara 5 minuspoäng själv. Hon nosade  fyra gånger och satt snett en gång.


Attans matte!!! Jag måste skärpa mig med kopplen och se till att jag gör momenten rätt.
Summan av kardemumman är i alla fall att jag är JÄTTENÖJD och det var jätteroligt.

PS Janne fixade till en liten förrätt, vågade inte annat. DS



















2 kommentarer:

  1. Sträck på ER ( inte kopplet ) kul att det gick bra, detta är bara början
    Kram I-M

    SvaraRadera
  2. Ska försöka låta bli kopplet, men lovar inget.

    SvaraRadera