tisdag 27 september 2011

I kväll lade jag en bana, sen gick jag den utan hund flera gånger. Nu har jag verkligen läst på skyltarna, så nu ska jag nog göra rätt nästa gång, hoppas jag. När jag tyckte att jag kunde banan, så fick varje hund gå banan en gång var. Jag ville kolla igen vilka moment som går dåligt. Det är attan vad svårt det ska vara att gå framför och sätta sig rakt mot mig. Det gick faktiskt bättre på tävlingen, än det gjorde idag. När jag sen backar, så är det visst svårt att gå rakt och sen sätta sig rakt framför mig också. Fortsättningen tränade vi inne. Jag tränade att de skulle vara framför mig och följa mig bakåt och sätta sig rakt. Det är lika bra att plocka isär momentet och träna en liten bit i taget. Sen tränade jag själva svängen framåt och mot mig. Den tränade jag med en targetpinne. Den kan de sen innan, så det är bara att träna på och lägga på ett kommando, sen när de kan det riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar