söndag 25 september 2011

Andra kurstillfället på Rallylydnadskursen var idag. Kursen går på förmiddagen och jag gjorde misstaget att ge Zenna frukost, till följd av att hon var jätteseg. Men det varade bara tills hon fick syn på katten. Då var hon inte kontaktbar. Lillemor sa åt mig att klicka för allt hon gjorde, utom att titta efter katten. Ja, ja, det gick ju i alla fall inte att träna moment, så jag kunde ju lika gärna träna "inte kolla katten". Det kan ju komma en katt på en tävling också, så det behövs ju verkligen tränas. DET FUNKADE. Efter en stund kunde vi gå banan igen. För att vara lite extra snäll, så tog jag till köttbullarna, det är favoritgodiset. Sen gick det ganska bra.
Jag frågade Pepsi om tuggbenet vi vann var för stort. Hon tog det ifrån mig direkt. Inget ben är tydligen för stort för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar