lördag 24 september 2011

Oj, oj ,oj, vad jag sabbade för våra stackars hundar. Som tur är, så är de lyckligt ovetande (tror jag i alla fall). Vi var ju i Ullareds BK och tävlade i Rallylydnad. Jag gjorde fel på momenten och jag kunde inte hantera kopplen (jag sträckte dem emellanåt). Hädanefter ska jag träna med koppel, jag har varit för bekväm innan. Det är ju enklare att låta bli att hämta dem, och bara gå ut och träna. Jag måste också både läsa på, och träna skyltarna utan hund också. I och för sig så kanske man inte ska tävla efter att bara ha tränat ordentligt i två veckor, men jag kunde inte låta bli, det var ju ändå bara inofficiellt.
Här står vi och kollar in startlistan och banan. Det är 10 startande ekipage. En av tjejerna, som startade med två hundar kom på, att hon och jag stod för hälften av hundarna. Det hade vi roligt åt.
Banvandring. Jag kan inte skylla på att jag inte gjorde den ordentligt, för det gjorde jag, och jag var den enda som höll på hela tiden ut.
Kenzo var först ut av våra hundar.  Man börjar på 100 poäng och får sen avdrag för alla fel en själv eller hunden gör. 70 poäng är ett godkänt resultat.
Kenzo fick 66 poäng. Han orsakade själv 8 poängs avdrag. Jag orsakade 26 poäng avdrag.
Zennas tur. Hon fick 62 poäng. Hon själv orsakade bara 2 poäng. 36 poäng var mitt fel.

Pepsi var sist av alla tävlande. Hon fick 70 poäng, alltså godkänt. Hennes fel var 4 poäng och mitt fel 26 poäng.
Placeringsmässigt kom Pepsi på plats 7, Kenzo plats 8 och Zenna på plats nr 9. Inte jumbo i alla fall.
Jag måste nog gå en massa banor utan hundar nu, för vem är det som behöver träna mest? Jo, jag.
Kul var det i alla fall. Jag tänker anmäla oss till den officiella tävlingen i Falkenberg. Det är ju några veckor tills dess, så lite ska jag väl hinna få in i skallen.

4 kommentarer:

  1. Ja, oj, oj, oj (skrattar)

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du tävlat rallylydnad...
    Å, då får vi tävla samtidigt i Falkenberg...
    Har anmält Ture till nybörjarklassen, de får bära eller brista och Tibbe i fortsättningsklassen. Är ute efter sista godkända resultatet för att gå vidare till avancerad...

    SvaraRadera
  3. Det ska bli kul att mötas i nybörjarklassen. Du är säkert jätteduktig, men jag går in för att bli bättre än sist. Då blir jag nöjd.
    Vad kul att du har kommit så långt med Tibbe!

    SvaraRadera