tisdag 6 november 2012

6 November

Oj, nu var det visst flera dagar sedan jag skrev något. Tiden går fort. Vad har hänt sen sist? Inte så mycket, men vi har tränat med balansbollen två gånger.
Första gången tänkte jag bara att hundarna skulle få lära känna bollen lite. Jag tänkte att jag är tacksam om de lägger upp båda tassarna på den.
Jag började med Zenna. Det dröjde inte många försök innan hon hade båda tassarna samtidigt på den. Då fick det bli Kenzos tur. Han hade stått och tittat på henne och gjorde snart samma sak.
Sen fick Zenna komma igen. Jag använder ju klickern, så att de får pröva sig fram och får ett klick och godis om de gör som jag har tänkt. Zenna slängde upp båda tassarna igen, men jag klickade inte (jag ville att hon skulle göra lite mer) och plötsligt tog hon ett skutt upp på bollen. Jag blev överrumplad, men fann mig och tog tag i henne och höll henne, medan jag berömde henne. Jag ville ju inte att hon skulle halka av och bli rädd.
Kenzos tur, han hade ju tittat på och jag behövde bara be honom hoppa upp, så gjorde han det.
De tyckte att bollen var jätterolig.

1 kommentar:

  1. Kul att det går som du tänkt dig med bollen . Kenzo är ju duktig att kolla hur man ska göra , nu väntar jag att se på ett foto , där bollen är inblandad KUL
    Kram I-M

    SvaraRadera