fredag 2 november 2012

2 November

I morse hämtade jag en säck foder och bar till hönsen. När jag gått in i hönsens utegård, brydde jag mig inte om att stänga dörren, för jag tänkte inte släppa ut dem än. Jag hällde upp maten i tunnan, som står utanför själva hönshuset och gick sen in för att fylla på åt dem. 
Då kom jag på att klockan var ju över sju, så jag öppnade dörren åt dem och fyllde på maten. När jag var färdig gick jag ut och vad får jag se? 
Jo, mitt bland alla hönsen står både Kenzo och Zenna, och bara nosar på dem. Min första reaktion var: UT... Zenna slängde ett snabbt ögonkast på mig, som sa "Förlåt, jag trodde att vi fick komma in eftersom det stod öppet", innan båda snabbt sprang ut. Med sig fick de fyra höns, som började springa. Zenna tänkte springa efter, men stannade omedelbart, när jag sa åt henne. Hundarna gick lydigt in i huset, och jag kunde fösa tillbaka hönsen.
Vad förvånad jag blev över Zenna, jag som hade trott att hon skulle slakta första bästa höna hon kom i närkontakt med och så stod hon så snällt och bara nosade på dem.

4 kommentarer:

  1. Hi Hi , jag ser detta framför mig , och jag hör ditt hjärta dunkar . men det var tur, att det slutatde lyckligt
    Ja , livet är fullt av överraskningar, kram I-M

    SvaraRadera
  2. Ja, inte trodde jag att Zenna var så snäll att hon tyckte om hönorna på rätt sätt.

    SvaraRadera
  3. Som sagt.... du kan nog ha kackelbollarna i trädgården i sommar :)

    SvaraRadera
  4. Det skulle jag kanske kunna efter lite mer tillvänjning, men deras skit är inte lika lätt att plocka som det som hundarna ev gör på fel ställe.

    SvaraRadera