söndag 25 november 2012

25 November

I går, när jag skulle träna med Zenna, lade jag klossen på golvet och vände mig om för att hämta klickern och godiset. När jag vänder mig tillbaka, så står Zenna redan med framtassarna på klossen och väntar.
Jag tog en bild på henne, men datorn säger att jag har utnyttjat allt utrymme jag har, att lägga in bilder på, så det blir Jannes uppgift att klura på det. Tills vidare få jag klara mig utan bilder.
På dagens promenad, som Zenna fick gå lös på hela tiden, hittade hon en skit att rulla sig i, så det blev duschen, när vi kom hem. Hon gick så glatt in i den, så henne gjorde det inget.

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Bra gjort Zenna!

    "man ska alltid se till att ha godis och klicker redo innan man presenterar "retningen" för hunden"

    Annars kan det bli så att man inte hinner med att belöna i exakt rätt tid ;)
    Nu var hon ju så snäll och väntade kvar på klossen efter vad jag förstod....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Då hade Zenna "skit-roligt" ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Ja, hon hade skitroligt och luktade skit också.
    Jag kommer att ha klicker och godis redo nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Ni tycks ha roligt , Det verkar som Lillemor har pekpinnen framme , av någon anledning
    kram I-M

    SvaraRadera
  5. Husse knappar på mattes blögg-
    Ny blogg kommer snart på denna länk: mattes-blogg.se
    hälsningar husse som fixar.

    SvaraRadera
  6. Lillemor kan det där. Hon har eget företag och håller bl a hundkurser. Inte just nu då, men när hon blir friskskriven är det meningen att hon så småningom ska komma igång med sitt hundrehab också.

    SvaraRadera