tisdag 9 oktober 2012

9 oktober

Jag måste bara visa solnedgången vi hade sista kvällen i Höganäs.

Det började blåsa rejält på kvällen och fortsatte på natten. Det blåste så det ryckte i husvagnen och inte blev det bättre på morgonen. Dessutom lovade de värre blåst frampå eftermiddagen, så vi tänkte att det var bäst att packa ihop direkt och ta oss hemåt.
Så här såg havet ut på morgonen. Det blev tyvärr bara en kort liten morgonpromenad med hundarna.
När Zenna hade gjort vad hon skulle, så vände hon sig mot mig och tittade på mig med så olyckliga ögon som en hund kan ha. Hennes ögon sa "Snälla matte, jag vill inte vara ute i blåsten, kan vi inte gå hem till husvagnen nu direkt?"  Klart att vi gjorde.

I helgen kände jag en liten knuta i Zennas juver. Janne ringde till Slöinge i går och fick en tid idag redan.
Vi åkte dit och veterinären konstaterade (precis som jag redan gjort) att den måste bort. De hann inte idag, för de var fullbokade, men i morgon åker Janne dit med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar