lördag 6 oktober 2012

6 Oktober

 Tävlingen i Höganäs gick jättebra. Kenzo fick 88 poäng och Zenna 81 poäng.
 Kenzo strulade med snurren idag, men jag tror att jag skulle ha förberett honom lite tidigare, sen tänkte han fortsätta rakt fram i den ena spiralen, när vi skulle svänga. Jag får nog vara lite nogare med att tala om för honom vad vi ska göra och inte ta för givet att han bara kollar mina rörelser.
 Jag tyckte att Zenna gick så bra, så jag sa åt Janne att hon gick bättre än Kenzo, men efter att ha funderat lite, så trodde jag nästan att jag hade glömt ett sättande i det ena momentet, i så fall var det 10 poäng back. Jag hade rätt, det var mitt fel att hon fick 10 minus där, men känslan att hon hade gått bra stämde ju. Det var jag som inte gick bra.
 Den där 10:an retar mig lite faktiskt, men jag får väl skärpa till mig nästa gång.

När Kenzo´s resultat skulle upp på tavlan, så sa Janne att "vi får se om Kenzo får ligga inne i natt". Hon som skrev resultatet, sa att "det får han, det är husse som får ligga ute.
När hon sen skrev upp Zennas resultat, så sa hon till Janne att "nu får du ligga ute i två nätter, under husvagnen och hundarna får ligga i var sin säng".
Det är hårda bud. Jag tycker NÄSTAN synd om Janne.

 Vi ligger på en liten camping alldeles vid havet, rättare sagt vid Öresund.
Efter tävlingen tog vi en härlig promenad utmed stranden.
Vi började med att hundarna fick springa lösa, men snart kom en skylt att det var naturreservat och hundarna måste vara kopplade.
Synd, men det är ju bara att rätta sig efter reglerna.
Vi campar precis där skogen slutar på högra sidan.
Danmark på andra sidan sundet.
Här sitter dom och ser ut mot havet.

3 kommentarer:

  1. Hundarna är ju duktiga , Ha det gott , kramar från halmstad

    SvaraRadera
  2. Då hoppas vi att det inte regnade när morfar fick sova ute :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag är jättenöjd med hundarna. Kram
    Jag var snäll mot morfar, han fick ligga inne. Kram

    SvaraRadera