lördag 8 september 2012

8 September

Nu sitter vi på en liten camping utanför Ängelholm och jag tänker berätta vad vi har gjort idag.
För det första så har vi redan tillbringat en natt här, vi åkte nämligen när jag kom hem från jobbet igår. Det blir en liten minisemester av det här.
Först måste jag tala om att utanför oss har vi ett duv-par. Janne googlade och kom underfund med att det är turkduvor.
De är rödlistade i Sverige.

Nå ja, vi tog en tur ut till Kullens fyr. Den ligger längst ut på Kullaberg, ett par mil norr om Höganäs.

På väg dit åkte vi förbi Mölles kapell.
Det såg ganska lustigt ut, det låg ganska inträngt vid foten av berget.


Här har vi fyren, en ganska liten sak. Jag hade väntat mig en hög fyr, men den står så högt uppe på berget, så den behöver ju inte vara hög.

Uppifrån och ner mot havet.
Man kunde ta sig ända ner om man hade velat, men man ska ju upp igen i så fall...

Janne och hundarna vid fyren.

Området gör sig förtjänt av namnet Kullaberg.

Jag kunde inte låta bli att ta en bild på hundarna, där på berget.

På väg därifrån åkte vi fram till Mölles hamn och tittade lite.

När vi kom tillbaka till husvagnen körde vi en liten träningsstund, för att friska upp inför tävlingen i Höganäs i morgon.

2 kommentarer: