torsdag 6 september 2012

6 September

Idag fick jag lite tid över, efter att jag har klippt och trimmat hundar, så då passade jag på att trimma Kenzo. Jag har tänkt i ett par veckor att jag skulle göra det, så det passade ju bra att få honom fin nu när vi ska tävla i Höganäs och träffa en massa schnauzrar.
Jag lovade ju också att jag skulle visa bilder på hönsen som jag namngett.
Det här är Fanny. Hon är en spättad (vit med svarta fläckar) isbarhöna.


Detta är Alexandra, om hon nu är en höna. Det kanske är en Alexander, jag tycker att stjärtfjädrarna har vuxit väldigt mycket de sista två veckorna, så jag är mycket tveksam...

Till sist så har araucanatuppen, som vi hämtade från Carina fått sitt namn. Det blev inte Algot, vilket ju också hade passat bra, det blev Nimbus.
Nimbus är den bästa sortens kvastar i Harry Potterfilmerna.
Nu är det bara silkeshönsen som inte har fått namn än. Det går inte alls att veta om de är tuppar eller hönor än. Jo förresten, när vi var på semester döpte Lillemor den gula till Gullefjun och den blåa (mörkgrå) till Bertil. Gullefjun får nog, efter mycket funderande ha kvar sitt namn, men Bertil... NEJ!
Där ser man, mycket kan hända när man är borta.
Jag har inte hört, vare sig isbarerna eller silkena, varken gala eller kackla, så det är fortfarande spännande.

3 kommentarer: