tisdag 18 september 2012

18 September

I kväll tog jag med mig Kenzo och Zenna och gick till skogen för att plocka lingon.
Jag tog inte med mig kameran, för det var tillräckligt att släpa med sig hink, bärplockare och två hundar, tyckte jag.
Vi kom fram dit, där jag hade sett lingon och jag ställde ifrån mig hinken och band hundarna i var sin liten björk.
Jag plockade en stund, tog med mig hundarna och hinken en bit bort, men, nej jag iddes inte leta efter lagom tunna träd att binda dom i. Jag satte ifrån mig hinken och bad dom sätta sig, och sa sen åt dom att "nu får ni vänta här"!
Det gick bra och när jag behövde flytta mig igen, så lockade jag försiktigt på dom, för jag ville inte att dom skulle rusa, utan bara komma till mig.
Kenzo tittade helt oförstående på mig, och båda vägrade komma. Det hjälpte inte att jag lockade igen. Då kom jag på, att dom ville inte lämna hinken. Va bra!
Jag hämtade hinken och då gick det bra att följa med, sen satte jag dom bredvid hinken varje gång jag flyttade mig och dom trodde att dom vaktade den åt mig. Jag var t o m utom synhåll på slutet, men dom var kvar och vaktade hinken , när jag kom tillbaka.
Jag är väldigt förvånad, för det är ingenting, som jag har lärt dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar