söndag 16 september 2012

16 September

Jag var visst inte tydlig i går. Vi fick inte tag i några selar till hundarna, det fanns bara koppel och halsband i Ullared.
Jag tänkte klippa lite gräs idag, men gräsklipparen strulade, så jag gick ut i skogen och plockade lingon istället. Det finns ju jättemycket, det är kul att plocka när man kan få en halv liter i bärplockaren, från en enda stor tuva.
Sen tog Janne och jag en promenad med hundarna.
Snacka om myrgång!

På hemvägen såg vi den här fina flugsvampen.

Jag trodde att kantarellerna var slut för säsongen.

Nu får väl jag rensa lingon och Janne rensa kantareller. (Arbetsfördelning.)

4 kommentarer:

  1. Oj. Var hittade ni myrornas E4 ?

    SvaraRadera
  2. Jo... men den är ju ganska stor.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är nog ingen som har stört dom, utan dom har traskat fram och tillbaka i godan ro.

    SvaraRadera