söndag 12 augusti 2012

12 Augusti

Vi har haft en heldag med tävlingar idag på Marks BK. Förmiddagens och middagens tävlingar hade starkt solsken och jättevarmt. På eftermiddagens tävlingar (avancerat och mästar-) var det mulet och lagom varmt.
Vi tävlade på middagen. Zenna hade startnummer 3, men hon var inte riktigt med i början, snurren trasslade hon till, men genomförde i alla fall. Resten av banan var hon väldigt seg, men gjorde vad hon skulle, plus att hon nosade lite här och där och var lite sen i något moment. Hon nosade också på den ena godisburken i 8:ans frestelser, och det ger 5 minus. Trots detta skrapade hon i alla fall ihop 87 poäng. Jag har gett henne smeknamnet "sega råttan". Nu ska jag köra mycket fotgående med ögonkontakt, så får vi se om hon kan komma ur segheten. Jag har nog tränat för mycket moment och glömt att träna "fot".
Kenzo är lite pålitligare, han fick bristande uppmärksamhet på ett ställe bara och 99 poäng.
Jag är i alla fall jättenöjd med dem båda.

Efter att vi hade tävlat passade vi på att sitta och titta på både avancerad och mästartävlingarna. Vi satt mitt emellan banorna, så vi kunde variera vad vi ville se.
Det var verkligen både roligt och nyttigt, för nu fick jag dels se hur de gick till och jag fick några frågor besvarade.
Nästa gång tävlar vi i Tibro. Det blir på söndag om en vecka.

2 kommentarer:

  1. Grattis till Kenzos 99 p och Zennas 87. Själv har jag tränat fotgående;)

    SvaraRadera
  2. Grattis både till 99p och en 2:a plats!
    Roligt!!!

    SvaraRadera