lördag 11 augusti 2012

11 Augusti

När vi gick sista promenaden på campingen utanför Svenljunga, sa Janne att han skulle bada. Det var kyligt, så jag trodde honom absolut inte. Han började klä av sig, men jag trodde honom fortfarande inte. Han gick ner mot vattnet och jag trodde honom ändå inte, men vad jag bedrog mig.
Zenna som älskar vatten, blev alldeles galen, husse badade utan henne.
Efteråt sa han att om jag hade trott honom, så hade han inte gjort det. Det var en huttrande Janne som kom upp ur vattnet. Jaha, då fick man skulden för det!

Nu campar vi på Marks BK. Vi ligger jättefint nere vid vattnet.
Det syns en liten flik av oss på höger sida.

I morse kl 8.00 åkte vi till Göteborg och tog oss en tur i Universeum.

Vi följde vattnets väg. Överst började det med att visa det svenska landskapet med djur och fiskar mm.
Det här är nån typ av laxfisk.
Dom har ett väldigt stort akvarium, där man kan se fiskarna underifrån också. Detta är en sågfisk som jag tog bild på snett underifrån.
Olika fåglar flög fritt i regnskogen.
Det fanns flera olika terrarier med både ormar, spindlar och en massa andra otäcka djur.
Varaner hör inte heller till mina favoriter, men han var ganska stilig att se på i alla fall.

Nu ska Janne grilla egengjorda hamburgare. Jag återkommer i morgon efter tävlingarna.

1 kommentar:

  1. Ja Universeum är verkligen en upplevelse. Fast jag tycker att de kunde ha ormar å sånt fritt oxå ;)
    Det är väl synd att de ska vara i bur bär fåglarna får vara fria......

    SvaraRadera