söndag 1 juli 2012

1 Juli

Jag skulle träna lite på apellplanen för första gången efter min förkylning. Jag ställde iordning några skyltar i går kväll, men då ville jag inte slåss med knotten, men nu i kväll fläktade det lite, så jag tog hundarna med mig dit ner.
Men vilken dålig tajming jag hade, hela familjen Johansson var på åkern bredvid, dit de precis hade flyttat några getter.
Jag började med Zenna, men hon bara tittade åt deras håll, så det var med nöd och näppe vi genomförde de sex skyltarna. Kenzo gick det bättre med, men han var helt klart mer intresserad av barnen och getterna.
Nästa omgång gick det bättre även med Zenna. Å ja, det var i alla fall så pass att jag fick se att båda kunde göra snurren idag, så jag var nöjd i alla fall. Jag fick ju rejäl störningsträning också, det är ju tacksamt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar