tisdag 29 maj 2012

29 Maj

I morse tränade vi 8:ans frestelser. Den ingår i fortsättningsklassen.
Jag har gjort den med Zenna på kursen, och då stannade hon och nosade på godisburken, så jag fick locka på henne, för att få henne med mig. Gången efter gick det bra, då gick hon med mig utan att nosa.
Kenzo har aldrig tränat den innan. Jag lade blodpudding på ena sidan och hans favoritgosedjur på den andra sidan. Han gick direkt fram och tog gosedjuret, men jag sa a a a och då fick jag tillbaka det och så gick vi en gång till. Efter det tittade han inte ens åt gosedjuret. Han gick så fint fot bredvid mig hela tiden.
När vi var färdiga kastade jag den, så att han fick ta den, då blev han överlycklig.
Det ska bli kul att se om han knycker den nästa gång, eller om han låter den vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar