lördag 26 maj 2012

26 Maj

Idag hämtade vi fler kycklingar. Vi skulle hämta 5-6 st Isbarkycklingar, men när damen började leta kycklingar, så visade det sig att hon bara hade tre stycken.
Det var ju inte vad jag hade räknat med, särskilt när man har åkt 11 mil enkel resa, men, men. Det är bara att försöka leta efter det positiva.
Vi köpte två Araucanakycklingar också. De värper ljusblåa ägg, så det blir nog bra ändå.
Medan damen låg och kröp i en betesbur för att fånga kycklingar så frågade hon om jag skulle ha en silkeskycking också. Du får bestämma dig nu, medan jag ligger här, sa hon. Vad tror ni? Jo, det är klart att en sån också fick följa med hem, men det var rena tröstköpet, besviken som jag var att bara ha fem kycklingar med mig hem, så nu blev det sex stycken.
Det är bara att hoppas att det är någon alls, som är höna av dom. Jag håller tummarna.
Annica skrattade åt mig för att jag hade tröstköpt en kyckling. Andra kanske köper en kjol, men du köper en kyckling! Ja, ja det är ju i alla fall roligare med en kyckling, tycker jag.
Ljusgrå Isbar
Svart Isbar
Gulbrun Isbar
Två Araucana (troligtvis viltfärgade)
Blå Silkeshöns (blir dunig och kan inte flyga)
De stora kycklingarna tryckte ängsligt upp sig i en hörna, när den lilla sprang emot dem. Det såg ju inte klokt ut.
Här har vi alla de små, som äter tillsammans med ett par av de stora Maranerna.

4 kommentarer:

  1. Du har fått en underbar liten skara av kycklingar :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan Jag kan INTE såga att de är söta , men det är något visst, med de , lite charmiga kanske , kul att ha lite olika modeller , men det kan väl inte vara något att "gulla" med ,de ser rätt så "vassa" ut , en del av dem
    Ha det o lycka till . nu ska jag hämta upp tvätten , vi kör tillbaka till Okome i morgon, och hälsar på kossorna , Athos är riktigt duktig
    Kram I-M

    SvaraRadera
  3. Nej, jag gullar inte med dem, men jag småpratar med dem.

    SvaraRadera