tisdag 22 maj 2012

22 Maj

Det diskuterades, om man får gå upp i nästa klass i rallylydnaden, om man bara har ett godkänt poäng i den klassen man tävlar i.
Nu har jag läst på, nej nu ljuger jag, Janne har läst på. Man måste ha tre godkända poäng eller 100 poäng från en tävling, för att få flytta upp i nästa klass.
Även om jag hade fått 100 poäng på min första tävling, så hade jag inte flyttat upp till nästa klass. Jag känner att jag vill göra minst tre tävlingar, för att det ska kännas bra.
I morse gick vi runt koner, för det tyckte jag att båda behövde bli bättre på.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Helt rätt, för att tävla vidare i nästa klass i rallylydnaden. Ska man har uppnått fullpott, alltså 100p eller 3 godkända tävlingar (70 poäng och uppåt). Man behöver inte gå upp i nästa klass om man inte vill, när man nått dessa krav. Man stannar kvar så länge man vill.
    Har jag en gång startat i nästa klass, får jag inte gå tillbaka till klassen innan. Om man nu skulle tycka det var för svårt.
    Det bästa med rallylydnaden, är att slla kan vara med i den. Å i nybörjarklassen är hundarna kopplade, så även de som inte kan ha sina lösa kan vara med. En annan sak som är bra, det är att har man ett funktionshinder. Så meddelar man det när man anmäler sig och så ska domaren anpassa banan så dessa kan vara med.
    Ja som ni säkert förstår så gillar jag rallylydnaden väldigt mycket...
    Ni får ha en fortsatt trevlig helg...
    Kram Anki & Ture

    SvaraRadera