söndag 13 maj 2012

13 Maj

Denna helgen har vi haft husvagnssemester. Vi åkte i fredags eftermiddag till Seglora camping, utanför Borås.
Dit kom även Lillemor och Annica med familjer.
Lördagen tillbringade vi i Borås djurpark. Det är ju en upplevelse att få se barnens reaktioner på alla djuren och allt omkring.
Djurparken firade 50 år just den dagen, så det åkte omkring en tårtbil, så alla som ville fick var sin bit.
Idag fick Janne och jag gå upp tidigt, för jag skulle tävla i Rallylydnad med hundarna. Detta var våran andra officiella tävling.
Som ni kanske redan har sett på förstasidan, så fick jag godkända resultat på båda hundarna.
Jag trodde inte att jag skulle få det med Zenna, för jag strulade till det för henne. Jag gick fel i den ena spiralen, med den påföljden att jag kom fel ur den. Jag stod där och visste inte åt vilket håll jag skulle gå, men när jag bara hade fått tänka till lite, så kom jag rätt och kunde fortsätta.
Den missen kostade 13 poäng, så ni förstår att jag strulade ordentligt. Resten av de missade poängen, 9st stod Zenna för själv. Hon var seg och lite ouppmärksam, satt snett en gång och nosade en gång.
Kenzo skrapade ihop 95 poäng, där råkade jag sträcka kopplet en gång och vid ett tillfälle stötte vi ihop, sen nosade han två gånger och var ouppmärksam vid ett tillfälle. Min duktiga kille. Han och jag kom på 4:e plats av 21 ekipage, men jag var inte där för att vinna. Jag är bara jätteglad över poängen.
Zenna kom i alla fall på 12:e plats. Jag är jätteglad att hon klarade godkänt resultat, trots min grova miss.

Bild från en av våra promenader.

6 kommentarer:

  1. GRATTTTIS .JÄTTE BRA ,
    Hoppas det går lika bra på söndag i Fbg . För det är väl 3 gk , sen får man tävla i nästa klass .men ni är ju jätte duktiga ,vi se på söndag
    Kram I-M

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag vill gärna ha tre godkända resultat innan jag går upp i nästa klass.
    Vi ses!!!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Förresten, vad är det för rykten om kycklingar? Har dom anlänt? Läste Carinas blogg ;)

    SvaraRadera
  4. Men... vet du inte det? Det trodde jag att ALLA visste vid det här laget. Då måste du komma och titta på dem!

    SvaraRadera
  5. Grattis. 95 p inte illa. Kenzo är duktig. Kanske kommer och tittar på er på Söndag.

    SvaraRadera