onsdag 4 januari 2012

Oj, vad blåsigt det har varit. Man vill knappt sticka näsan utanför dörren. Nåja, jag kom i alla fall iväg till jobbet i morse, och det låg inga träd över vägen heller, så jag ska inte klaga.
Jag tränar bara inomhus i veckorna, för det är ju alltid mörkt när man är hemma. Vi tränar detaljer och emellanåt får de hoppa genom rockringarna. Det gillar de verkligen.
Jag har kört en liten kort bana. Först ska de springa fram till en platta, som de ska kliva upp på och stå stilla någon sekund, med alla fyra tassarna på den, innan de får fortsätta till den första rockringen, som är fastspänd liggande ca 20 cm från golvet. När de har hoppat in i den och ut på andra sidan, håller jag en ring som vanligt hängande i luften. Om de slarvar på någon station, så får de göra om. Belöningen fås efter sista ringen, så ingen vill göra fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar