fredag 6 januari 2012

Jag tänkte att jag skulle visa lite av vad vi tränar just nu. Vi tränar med plattorna som jag tillverkade i höstas. Den avlånga gröna plattan ska hundarna stå på. Den andra avlånga beigefärgade ska de ligga på och den fyrkantiga gröna ska de sitta på.
Det ska de göra helt frivilligt, men jag fuskar lite ibland och talar om vad de ska göra.
Se Pepsis frustration, innan hon kommer på att hon ska stå på "stå"-plattan. Det bästa är om man inte behöver hjälpa till. De lär sig fortast då, men det får heller inte ta för lång tid mellan belöningarna.
Idag var det Frolic som var belöningen, varje frolic var delad i 12 bitar. Det funka.r på schnauzrarna också. De får ju i alla fall smaken i munnen och den går fort att svälja.

Här kommer filmen på Pepsi:



Kvaliteten på filmen är si så där, men det får ni ta och mattan jag har lagt in är en gammal kasserad sak. Den har jag bara för att inte plattorna ska glida iväg, vilket vi har haft bekymmer med innan.
Jag har en liten filmsnutt med Zenna också. Eftersom vi bara har tränat på "stå" innan, så ser man att hon är bekvämast med det och går tillbaka till den plattan för att få stå igen, istället för att ligga.


Det blev ingen film på Kenzo idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar