måndag 16 januari 2012

Jag tänkte att det är väl inte bara Pepsi som ska få åka skrinda. Jag ville lära de andra också att sitta i den.
Jag började med Kenzo, medan Zenna stod bakom grinden och tittade på.
Kenzo hoppade i ganska snabbt. Visst, han sprang runt den ett par gånger, men när jag pekade i den så hoppade han i direkt och satte sig när jag bad honom. Han fick hoppa i och ur några gånger samtidigt som jag sa "hopp i" eller "hopp ur".
Sen var det Zennas tur. Hon brukar vara lite försiktigare, så jag tänkte att det tar nog en stund innan hon hoppar i skrindan, om hon ens gör det i kväll. Men där hade jag fel. Tänk på att hon hade stått och tittat på!
Jag kunde säga mina kommandon direkt. Hon visste precis vad hon skulle göra. Det är inte första gången hon lär sig genom att titta på Kenzo.

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Det ser riktigt trevligt ut , de ser heller inte ut att må illa , utan tvärtom , men så är det ju snauzrar vi pratar om
    Idag har jag och husse träffat Ture o Anki , vi fick springa på stranden ,
    puss från Athos

    SvaraRadera
  2. Duktiga dom är!
    Kram Annica

    SvaraRadera