tisdag 1 november 2011

Kenzo och även Zenna hade ju lite svårt för det där med att gå framför och sätta sig med nosen mot mig på rallylydnaden, så det är det vi tränat i små korta stunder lite då och då.
Den som behövde träna mest var ju i och för sig jag själv, med att inte sträcka kopplet. Jag ska ta itu med det på torsdag, när jag har lite mera tid. Jag ska ta med mig Janne ut (det vet han inte än), så att han får kolla på mig och säga till mig när jag felar. Det är nog enda sättet, för jag märker det ju inte själv. Jag är ju så fokuserad på att hundarna ska göra rätt.
Jag kanske ska be honom att använda klickern på mig, men då får han ha något riktigt gott i fickan om det ska fungera.

3 kommentarer:

  1. Ja Du, Irene, alla sätt är bra , utom dom dåliga, ska bli spännande att höra hur denna dressyren blir ,
    Kram I-M

    SvaraRadera
  2. Ha ha, se till att han har pengar i fickan vet ja :D

    SvaraRadera
  3. Ja, det återstår att se hur det går, men Lillemors tips var inte dumt.

    SvaraRadera