torsdag 24 november 2011

Jag klarade mig från magsjukan, tack och lov. Den kan man vara utan.
Idag har jag klippt hundar hela dagen. Nu börjar folk komma underfund med att det snart är jul och vill ha sina ögonstenar fina tills dess. Jag tänkte att jag skulle putsa till våra egna lite också, men det får väl bli lite då och då kanske.
Jag har i alla fall gjort en pepparkaksdeg i kväll. Nu hinner den ligga till sig lite innan helgen. Pepparkakorna blir godast om degen ligger, helst flera dagar i kylen innan man bakar ut dem.

4 kommentarer:

  1. Hej det låter ambitiöst att göra pepparkaksdeg , i Halmstad finns det färdiga degar att köpa , vill man inte det finns det pepparkakor i burk att köpa , det sistnämda gör jag , men jag vet, att det är nog främmande för Dig Irene , att köpa pepparkakor .( jag har oxå varit duktig en gång i tiden )
    Ha det så gått nu , hälsningar från Halmstad

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du!!! Jag kan också tänka mig att köpa pepparkakor, men jag tycker att det är kul att baka dem. Jag gör en deg med 1 kg mjöl och jag lovar att jag snart får göra en till. Det är fler än jag och Janne som äter av dem. Numera brukar jag inte göra mer än ett par degar på en säsong. Som mest har jag gjort fem eller sex.

    SvaraRadera
  3. Hej Nu förstår jag varför ni är så goa , snälla människor .
    hoppas ni får en trevlig advent
    Kram I-M
    Athos skickar en puss

    SvaraRadera
  4. Det behövdes många.

    SvaraRadera