fredag 7 oktober 2011

Idag slutade jag tidigt på jobbet, så vi hann med att träna lite rally, plus ta en promenad. Hundarna var överlyckliga. Jag tänkte ta med mig kameran, men när vi hade kommit en bra bit på väg, så kom jag på att den hade inte kommit med. Tusan också... men jag hade ju telefonen. Jag har knappt tagit några bilder med den, så det var ju ett bra tillfälle att testa den på.
Det finns tydligen fortfarande kantareller i skogen. Jag som inte brukar hitta många såna, hittade en tredjedels bajspåse. Det är ju tur att man har bajspåsar liggande i fickorna. De är bra till mycket. För att kunna plocka och ta bild på denna kantarellen, fick jag krypa in under en risig gran och sen fick jag trassla ut alla koppel som hade snott sig runt olika grenar, eftersom hundarna hade gått runt åt var sina håll. 
Det var lite halvmörkt när jag tog bilderna, så denna bilden har jag ljusat upp lite i Camera Raw (bildprogram).

Kenzo spanar ut i skogen. Denna bilden har jag inte gjort något "fusk" med, så jag är jättenöjd med min telefon. Den tar mycket bättre bilder än min gamla gjorde, ändå är det ingen märkvärdig telefon, jag skulle ju bara ha den till att ringa med. Nu kan jag tänka mig att använda den, när det kan kännas trassligt att ha kameran med sig.

2 kommentarer: