tisdag 20 september 2011

Nu är det inte många dagar kvar tills vi ska tävla i Ullared. Det känns bra att den tävlingen är inofficiell, för jag vill ha lite koll på hur vi ligger till, innan det blir "allvar".
I kväll tränade jag på att de ska snurra, mest för skojs skull. Jag har ju inte tränat så mycket på cirkuskonster eller så, det har mest blivit det som jag har nytta av för lydnadstävlingar. Då upptäckte jag att jag behöver verkligen träna på vad som helst, bara dom lär sig följa min hand (handtarget). Alla tyckte att det var svårt med snurren, så nu har jag att bita i. Tysksvängen klarar alla tre nu, i alla fall här hemma, måste jag tillägga för att gardera mig.
Jag ämnar tävla på riktigt i Falkenberg i slutet av oktober. Det ska bli jätteroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar