onsdag 21 september 2011

I kväll testade jag om hundarna kom ihåg "snurren". Kenzo följde min hand en bit åt vänster, men var inte riktigt med på det. Jag försökte ett par gånger, men nej, han vred sig bara en bit. Tredje gången sa jag "snurra". "Jasså, var det det du ville", och så snurrade han. När jag sa ordet var det inga problem, vi gjorde det några gånger till, så det var ingen slump.
Zenna testade jag inte, för vi tränade på "sitt, stå". När hon ställer sig, så står hon och trippar på tårna. Det blir ju inget bra stående. Jag måste klura ut varför. Kanske är hon ivrig att få sin belöning.
Pepsi snurrar på, som bara den, av en liten handviftning. Hon har också blivit mycket bättre på fria följet efter att vi börjat träna "rally". Det händer ju saker hela tiden, och det passar den damen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar