söndag 21 augusti 2011

Vi har tränat lite på apellplanen igen. Som vanligt började jag med Kenzo. Jag hade inte hållt på länge förrän Pepsi kommer springande. Då hade hon krupit under grinden, mellan spjälorna. "Vad gör du"? sade jag i barsk ton. "Gå hem med dig"! Hon sprang hem med låg svansföring och ställde sig vid grinden och väntade på att jag skulle öppna den, så att hon kom in i trädgården igen. Då kunde hon minsann inte krypa, men jag var glad att hon inte gjorde det. Jag öppnade grinden och sa åt henne att "Nu väntar du där"! När jag kom tillbaka med Kenzo för att byta till Zenna, så låg hon med huvudet under grinden och väntade. "Pepsi väntar och Zenna kommer", sa jag och öppnade grinden, och så gjorde de. När det sen äntligen blev Pepsis tur, så flög hon nästan ut och var nere på planen innan jag hann blinka. Koncentrationen var på topp, jag hade grillad korv som belöning och det var länge sen de fick det.

1 kommentar: