lördag 20 augusti 2011

Efter avslutad måltid, ser det ut så här. Eftersom jag inte ger dem vid bordet, så slänger jag det feta från min tallrik över till Jannes, så får han mata dem. Här är det Zenna som får en bit från gaffeln, medan Pepsi slickar sig om munnen.


Här plockar hon smulor från munnen på Janne, ivrig som bara den.

De vet så väl att de ingenting får förrän vi har ätit färdigt, så de håller noga koll på oss, men jag förstår inte hur de kan höra när vi är färdiga, men det gör de. Sen får de en bit på gaffel i tur och ordning, och det vet de också. Det är Pepsi, som kan vara ivrig och försöka smita före Zenna eller t o m försöka få först.
Idag var vi nere på apellplanen och tränade lite. Alla tre var riktigt taggade. Det var t o m så att Zenna sprang och hämtade apporten två gånger, sen vågade jag inte försöka mer. Kenzo har lite svårt för att gå tillräckligt långt in i rutan, men vi får träna vidare på det. Pepsi hade sån energi att hon hade svårt att vara stilla. Vi tränade 2:ans hopp och efter kanske fem gånger så kunde hon det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar