onsdag 17 augusti 2011

Nu börjar vi komma in i de vanliga rutinerna igen. Det var tufft att gå upp strax efter fem på morgonen, som jag har gjort ett par dagar nu, när man har haft sovmorgon varenda dag i fyra veckor. Nej, jag ska inte klaga, i morgon är jag ledig.
Idag tänkte jag att nu måste jag komma igång och träna igen. Har ni hört det förr? Ja, men nu är det allvar. Jag har anmält mig till en Rallylydnadskurs hos Lillemor, nära och bra, så i kväll slängde jag ut några skyltar på gräsmattan och gick banan med alla tre hundarna.
Inte sjutton vet jag om vi gjorde rätt, det gjorde vi säkert inte, för jag har inte läst på ordentligt, men det vet ju inte hundarna.
Janne ska försöka fixa så att jag kan ställa skyltarna upp, men jag var sugen på att testa innan.
Jag har blivit visad rallylydnad för länge sen av Sylvia, men det är lite för länge sen, så vi tänkte faktiskt åka och titta på en tävling någonstans, när jag är ledig någon gång.
Hundarna tyckte i alla fall att det var jätteroligt. De stod och väntade på sin tur utanför grinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar