lördag 13 augusti 2011

Ja, nu sitter jag här hemma ute i grillhuset och skriver och ska försöka sammanfatta de sista dagarna vi var ute på vift.
I onsdags lämnade vi Mellerud och åkte E6:an söderut, den tråkigaste vägen på hela semestern. I Göteborg hamnade vi i köer efter dels en olycka och ett vägarbete. Det tog ca en timme att komma till andra sidan av sta´n. Siktet var inställt på Gullbranna camping, där vi skulle hälsa på våra goa vänner, Hans och Leena och deras ungdomar Oskar och Sara.
Det var ruskväder när vi kom dit, men det blev bättre och bättre.
Igår spelade vi ett spel, där man ska träffa träbitar med siffror på och skrapa ihop poäng. Jag kommer inte ihåg vad det heter, men kul var det. Jag är väldigt dålig på att kasta, nej, kasta kan jag och sikta också, men jag träffar sällan det jag siktar på, så det var till att sikta där det stod flest träpluttar, för då var det störst chans att kanske träffa någon i alla fall.
Har ni sett så söta de här ulltussarna är? Det är Hans och Leenas japanska spetsar Daisy och Cindy, som vi tog många promenader tillsammans med. När vi sen släppte ihop dem så fungerade de jättebra tillsammans.

En av dagarna var vi hos en husvagnsförsäljare och tittade lite, då fick Janne tag i en pall, som han tänkte ha att sitta på när han grillar, att ha med sig i husvagnen alltså. Det var en pall och en bordsskiva till den, så att man även kunde ha den som ett litet bord.
Pepsi blev överlycklig över den, hon tog den i besittning direkt. Ja ja, det får väl bli hennes pall och så får väl Janne ha den till grillningen om den är ledig.

Ett kärt återseende blev det när vi hälsade på hos Ing-Marie och Tom, som har Athos. Vad kul det var att få träffa dem igen och Athos han visste inte till sig. Han sprang från den ena till den andra. Tiden flög iväg och det blev dags att åka tillbaka till campingen, där vi skulle tillbringa sista natten på denna resan.

Jag får be om ursäkt för att det blev så sent skrivet, men jag tog mig friheten att klippa gräset först. Det hade vuxit så vansinnigt, så det tog lite tid att få av det.

1 kommentar:

  1. Hej på Er , Det var jättekul att träffa ER , det känns som vi varit vänner i alla år , Athos var trött , när ni hade åkt , det var strängt att träffa , favoriten /na . Tack för att ni sökte upp oss , resan hem gick bra förstår vi .
    Kramar från I-M & Tom

    SvaraRadera