söndag 18 november 2012

18 november

Idag har det blivit en liten hundpromenad tillsammans med Lillemor och barnen.
Jag har också tränat på apellplanen med hundarna. Det blev en massa vändningar, snurrar och sidobyten både framför och bakom.
Sidobytena bakom, måste jag träna lite mer inomhus med Zenna först, innan vi gör det ute igen, för det klaffade inte riktigt, särskilt från vänster till höger (tror jag att det var).
Kenzo hade också lite svårare på det ena hållet, men efter några försök, så gick det bra. Det måste ju förstås
tragglas några gånger till, innan det sitter i ryggmärgen.
Jag testade också att ha Zenna på min högra sida och att jag snurrade åt höger på stället. JAA, träningen på klossen har gjort nytta. Trots att jag inte har gjort det sedan jag skrev om det, så backade hon in rumpan som hon skulle och följde mig i svängen. Nu ska vi träna vidare på det och se till att få det lite snyggare och lite snabbare.
Jag håller på och lär dem att sitta vackert också. Det är väl något som de flesta lär sina hundar tidigt, men det har vi inte gjort.
Kenzo börjar kunna.
Han satt flera sekunder.
Zenna försöker, men har inte riktigt fattat än att rumpan ska vara i golvet.
Jag kapade visst huvudet på henne, men det är inte lätt att hålla kameran i ena handen och försöka få hundarna att sitta vackert med andra handen (godis över huvudet).

2 kommentarer:

  1. Hejsan KUL att se, det glada gänget ute på promenad .
    Detdär med att sitta vackert , är något somm "alla" människor tror att hunden kan , de blir förvånade , när man säger att det kan han inte , Athos kan inte det , men jag får väl försöka lära honom det , när inte Tom ser det , för det är ju cirkuskonster,
    barnbarnen skulle nog tycka det är roligt om han kan det ( Athos )
    Kram på er alla I-M

    SvaraRadera
  2. Jag trodde nästan att alla hundar utom våra kunde sitta vackert. Säg du åt Tom, att man kan gott lära hundarna cirkuskonster. Jag brukar säga att det spelar ingen roll vad man lär hundarna, bara dom får tänka lite med huvudet. Det är det som är det nyttiga, inte vad dom lär sig.
    Lycka till!

    SvaraRadera