lördag 27 oktober 2012

27 Oktober

Ni ser att det gick jättebra idag också. Vi fick 93 poäng, jag och Kenzo. Nu blev han berättigad till titeln RLD A. Han har alltså fått alla tre rallylydnadstitlarna i år.
Zenna tävlade ju inte denna gången, men oj, så sugen hon var. Janne försökte gå en promenad med henne under tiden, men det gick inte, hon vägrade. Hon gnällde efter att få vara med.
När jag fick papperet med banvandringen såg jag att det skulle vara "sitt-ett steg till höger-sitt", med hunden på min högra sida. Ve och fasa, det har vi inte ens tränat på, det har jag totalt missat.
Det var bara till att testa på plats, första gången gick det inte alls bra, men efter några försök gick det riktigt bra.
När vi sen gjorde det på planen, så strulade han till det och ville byta sida, men vi förlorade ju inte så många poäng på det. Han gjorde nån nosning också, men i honnörsrutan började han nosa och jag pyschade  på honom, han slutade inte så jag pyschade högre och då började han resa sig. Jag sade snabbt åt honom att ligga, och han var blixtsnabbt nere i liggande igen, så där förlorade vi några poäng.
 Efter det låg han helt stilla och både tittade och lyssnade på mig, så jag tror att han lärde sig nånting där. Man kan ju hoppas i alla fall.
Här har vi gjort "sitt-ett steg vänster-sitt". Han ska precis sätta ner rumpan på sista sittet.

När vi hade kommit en liten bit ner i Skåne, på ditvägen, hade vi snö på vägen. Vi mötte t o m snöplogen. Tur att vi bytte till vinterdäck i går. Snön låg t o m kvar när vi åkte hem.
På hemvägen, på eftermiddagen såg det ut som att skogen brann. Det var solen som lyste röd på träden.

5 kommentarer: