måndag 22 oktober 2012

22 Oktober

Nu har jag beställt en balansboll till hundarna att träna på.
Jag tyckte att det lät både nyttigt och kul för hundarna, när jag har läst om det på Sylvias blogg.
Här finns ju inga såna kurser att gå, men det följer visst med ett häfte med några övningar, så vi ska nog kunna träna på den.
Det blir ju kul för hundarna med lite annan träning än bara rallyn också.
Vi har köpt en vanlig plastboll, som jag håller på att lära dem putta. De vill ju gärna använda tassarna, så då ville jag istället att de ska putta på den med nosen, bara för att det ska bli en utmaning för dem.
Vi har bara tränat ett par gånger än och båda gångerna har de börjat med tassarna, men övergått till att använda nosen, när det inte blir någon belöning för tassarbetet.
Jag ska se om jag kan ta nån bild på dem i morgon, när vi tränar.

2 kommentarer:

  1. Vad kul!
    Det var just min tanke oxå, när läste samma blogg! En sån måste jag ha både till framtida hund och till rehaben.

    Tänkte att jag kanske kan få ge Zenna lite ultraljudsbeh efter op när jag kommer hem.
    Så det läker snabbare och blir mindre ärr.

    SvaraRadera
  2. Det får du gärna göra. Ärret är inte snyggt, men det har ju i och för sig ingen betydelse. Det var nog inte lätt att göra snyggt, för de tog bort ganska mycket.
    Men du måste tänka på att vara väldigt försiktig med dig själv, när du kommer hem!

    SvaraRadera