tisdag 2 oktober 2012

2 Oktober

Idag lade Janne en rallybana åt mig, som var färdig när jag kom hem från jobbet. Kors i taket, det var första gången han har lagt en bana. Han hittade en avancerad på nätet.
Han hade t o m skrivit en inbjudan till mig (skrattar).
Nåväl, jag fick gå banvandring och sen gick jag banan med en hund i taget, men jag fuskade lite, för jag använde godis.
I åttans frestelser hade han lagt ett gosedjur (för Kenzo´s skull) och en öppen skål med rökt korv i (för Zennas skull).
Kenzo sneglade på gosedjuret, men fick rökt korv av mig, när han lät bli.
Jag gjorde likadant med Zenna, när hon sneglade mot korvfatet. Jag lyckades ta mig igenom frestelsen med båda hundarna, jag gick flera gånger och så nära jag kunde. Det gick åt några korvbitar från min hand, men det var ju meningen.
För övrigt gick det ganska bra. Mycket kan bli snyggare gjort, men det kommer med tiden.
Ingen av hundarna har några problem med att gå på höger sida nu. Kenzo försökte inte smita över på vänster sida nån gång på tävlingen i Sölvesborg och inte heller när vi har tränat de senaste gångerna, så nu hoppas jag att det sitter. Nu ska vi träna extra mycket på vändningarna från varandra och att kunna backa rakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar