söndag 30 september 2012

30 September

Nu har vi tävlat i Sölvesborg. Kenzo fick 84 poäng och Zenna fick 64 poäng.

Vinnarna fick 85 poäng vardera och Kenzo kom på 3:e plats.

Tyvärr så orsakade jag 10 poäng minus på Kenzo. Jag funderade ett par timmar på vad jag hade gjort för fel, men jag tror att jag glömde gå runt honom, när han låg ner i momentet läggande under gång och gå runt hunden. Han slängde nämligen ut ändan och lade sig snett (läggande under språng), så jag tror att jag kom av mig där.

Zenna kom på 4:e plats, trots bara 64 poäng, men den tossan nosade på båda godisburkarna plus ytterligare två gånger i 8:ans frestelser, så där drog hon på sig 12 minuspoäng i ett enda moment.
Förra gången vi tävlade med frestelserna gick det ju bra, så vi har inte tränat på det. Aj, aj, aj, man ska inte tro att de kan, bara för att det har gått bra en gång. Nu vet jag i alla fall att jag måste träna mycket med detta moment till matälskaren Zenna.
Zenna klarade inte heller snurren under språngmarsch. Jag fick stanna för att få henne att snurra. Vi har inte tränat på att göra det springande, så det var 10 poäng minus. Fy skäms matte!!!

Vi har haft en superskön minisemester. Första promenaden vi gjorde såg vi rådjur...


och i trädet närmast våran husvagn sprang en ekorre upp och satte sig att äta.

En av våra promenader gick till havet.

På vägen dit gick vi genom en fårhage.

Fåren stod stilla och glodde på oss, när vi gick förbi.
Och så här vacker solnedgång hade vi.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS GRATTIS Ni är super duktiga , det var väl det jag visste
    Kramar från Halmstad

    SvaraRadera
  2. Grattis:) Då har Kenzo snart RLD A också. En fin meritlista. Resultaten från Höganäs är äntligen ute på SBK tävling om du inte redan har sett dom. Kom upp idag.

    SvaraRadera