söndag 19 augusti 2012

19 Augusti

Nu är gräset klippt igen. Det var väldans vad det hade vuxit sen sist. Jag trodde inte att det skulle växa så fort nu, när vi är långt in i augusti.
I kväll har vi tagit bilder på tupparna, som ska säljas. Jag visste ju att jag ska sälja fyra marantuppar (eller så blir det grytan), men jag ville veta om dvärgwyandotterna var hönor eller tuppar innan jag lade in annonsen, så att jag i så fall kunde få med dem på en gång.
På förmiddagen när de gol, den ena efter den andra, så stod jag en bit ifrån och höll koll på dem.
Alla fyra dvärgarna ser likadana ut och tror ni inte att de började gala de också. Jaha, då var alla tuppar då! Typiskt. Det är i och för sig ingen katastrof, för då kan jag kanske lägga på något eget till våren. Då finns det ju plats menar jag.
Annonsen är klar och ska ligga på blocket senast i morgon bitti, så nu får vi hålla tummarna för att några behöver en tupp till sina höns.

4 kommentarer:

  1. Det ser riktigt stiligt ut , när du håller dem ( väldresserade ).
    De har ju blivit så stora , men det finns säkert någon som är intresserad
    Jättefina färger , fint tecknade.
    Lycka till / I-M

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är ju lite roligare om de blir sålda än att hamna i grytan.

    SvaraRadera
  3. Har Agnes blivande tupp fått nåt namn än?

    SvaraRadera
  4. Nej, jag får väl påminna far din. Det är ju möjligt att han vill se honom först.

    SvaraRadera