söndag 29 juli 2012

29 Juli

Nu har vi tävlat i Torsås. Vi hade i alla fall tur med vädret. Nu tror ni att det gick riktigt illa. Nja, Kenzo fick bara 69 poäng. Jag får skylla mig själv, som ställde upp med honom. Zennas höglöp är visserligen över, men han tycker fortfarande att hon luktar väldigt gott. Jag lärde mig i alla fall att det inte är lönt att tävla, så länge han inte kan koncentrera sig på något annat än Zenna. Det var ju det positiva med det. Nu måste jag komma ihåg det också, att jag inte tävlar med en hund som har huvudet på annat håll.
Zenna satt i bilen tillsammans med husse, medan jag tävlade Kenzo.

Hon längtade verkligen efter att få komma ut till mig.
Hon var pigg och allert när jag hämtade henne, men segade till sig, eftersom vi fick vänta en bra stund. Det gick i alla fall bra för henne. Hon fick 86 poäng och klarade alltså diplomet, RLD F

Nu regnar det som tusan, få se om det blir dagsregn eller inte. Vi sitter ute i alla fall. Det får väl bli regnkläder på, till nästa promenad.





4 kommentarer:

  1. Ja , man lär så länge man lever , men jag tycker det gick bra i alla fall . det var ju bara 1 p från GK med Kenzo , som var på ett annat ställe , Så får man gratta till Diplomet ,BRA, nu blir det Kenzo nästa gång Kram på ER ALLA hälsningar frå Hstd

    SvaraRadera
  2. Grattis till Zennas RLD F. Kenzo får sitt nästa gång :)

    SvaraRadera