tisdag 17 juli 2012

17 Juli

Jag tror faktiskt att jag har bestämt mig för vilken av de svarta tupparna jag ska behålla.
För några dagar sen satte jag en ring på foten på den tuppen, som från allra första början var mest framåt. Det gjorde jag bara för att hålla reda på vem det var.
Han var den som först började gala, och han var den som gick emellan när ett par andra bråkade.
Igår stod jag och tittade på dem en stund och en annan av de stora tupparna gick fram till honom. Jag såg hur han stelnade till och båda stod blick stilla och stirrade på varandra. Jag ville inte påverka dem, utan jag ville se hur detta skulle avlöpa, så jag rörde inte en fena.
Efter några sekunders stirrande, så vände den andra tuppen sig och gick därifrån, och tuppen med fotringen hade vunnit, bara genom att stirra ut den andra.
Jag tror att han håller benhård ordning på de andra, för jag har inte sett något bråk, sen det jag visade på bloggen för ett tag sen. Samtidigt är han ju väldigt snäll.
Janne har inte riktigt bestämt vad han ska heta än, så han presenteras inte förrän namnet är klart. Jag måste erkänna att jag är ganska nyfiken på vad blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar