söndag 17 juni 2012

17 Juni

Vilken tur med vädret vi hade! Vi tävlade i Billinge BK, på andra sidan Skövde.
För det första skulle vi på 30-årsfest på kvällen. Innan vi anmälde oss till tävlingen, så kollade Janne upp hur dags starten skulle gå på fortsättningsklassen, så att vi skulle hinna tillbaka i tid. Jo, vi skulle starta ca kl 10,00. Bra då var planen att vi skulle ta husvagnen dagen innan. När jag sen fick se PM:et så skulle vi starta ca kl 14,00. Hjälp, vad gör vi? Vi kommer inte att hinna hem i tid.
Vi åkte samma dag, utan husvagn, så det var bara att åka till Skövde, tävla, åka hem och byta om och åka till festen. Det fungerade, vi hann, utan att stressa alltför mycket.
När det närmade sig tiden när vi skulle tävla, började det åska i horisonten. Ömsom blåste det och ömsom var det vindstilla. När allt var klart började det stänka lite och när vi hade börjat åka därifrån kom världens regnskur.

Nå ja, poängerna då? Jo Zenna fick 95 poäng och Kenzo fick 93.
Jag trodde inte mina öron, när jag fick höra att Zenna fick högre poäng än Kenzo.

Båda två strulade med snurren. De har gjort den bra hemma, men den sitter tydligen inte riktigt än.
Kenzo nosade en gång och Zenna nosade två gånger. Dessutom var Kenzo ouppmärksam när vi skulle in i slalomet.
I denna klassen måste ju inte löptikar starta sist och det var en löptik med, men jag vet inte vilket startnummer hon hade och det var väl lika bra det. Som en annan startande sa, att det är nog inte så farligt om man inte vet  vem det är.
Våra hundar hade säkert nosat i alla fall, så jag är jättenöjd.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS !!!!!!
    Jättekul Vilken tur ni hade med vädret
    Nu åker vi snart , var tvungen att titta till , kompisarna först.
    Kram I-M

    SvaraRadera
  2. Massor med GRATTIS!!!!
    Hoppas resten av tävlingarna följer samma poängskala!
    KRAM!

    SvaraRadera