måndag 11 juni 2012

11 Juni

I kväll blir det lite kycklingar. De växer och börjar mer och mer se ut som höns.

Den här kycklingen var svart när den var liten, men har nu blivit blå (färgen heter så) och blivit riktig stilig. Det är för övrigt den enda av maranerna som blir blå. Jag hoppas att det blir en höna, den är en av dem som bara har en liten kam.
Bakom henne står en maran som blir väldigt ljust blå.
Här är den. Att de är lite rödaktiga på ryggen beror på värmelampan som lyser rött.
Den lilla ljusa isbarkycklingen och den blåa silkeskycklingen. Silkeskycklingen börjar bli fluffig på benen.
Den gula silkeskycklingen är lite blåaktig på vingarna och både den och den blå börjar få sin hätta. Det spretar rakt upp ovanpå huvudet.
De svarta marankycklingarna börjar få kopparfärgen på halsen. Det syns på den som är bakom silkeskycklingen. Jag tror att de som har börjat få det är tuppar, för det är de med störst kam.
Jag befarar att det är fler tuppar än hönor i min lilla flock.

Denna maranen tror jag blir spättad, det vill säga vit med svarta fläckar.

De är så vana vid mig och min kamera nu, så de bryr sig inte ens om att flytta på sig, när jag tar bilder med blixt på dem. Den lilla svarta är en isbarkyckling.

1 kommentar:

  1. Hejsan , här växer de fort , vet inte om jag kan säga att de är söta , men de är speciella , jag tror inte jag skulle vilja komma för nära dem , för någon av dem ser ut att kunna ge ett tjuvnyp , när som helst , men man kan se fel , det är väl deras min ,som ser lite ilsk ut. men silkeskycklingen ser riktigt gullig ut, sköt om dem ordentligt , det tror jag att ni gör oxå Kram I-M

    SvaraRadera