torsdag 26 april 2012

26 April

Det var kursdag idag. Zenna och jag åkte till Värnamo och hade roligt tillsammans. Efter en halvtimmes teori inne, så gick vi ut och skulle gå banvandring.
Vi skulle antingen binda upp hundarna eller sätta dem i bilen, men jag tänkte passa på att få lite annan träning också, så jag lade ner Zenna utanför planen och sa åt henne att ligga kvar. Sen gick jag banvandringen, men hon satte sig upp några gånger, så jag fick peka åt henne att lägga sig och medhjälparen till kursledaren hjälpte mig och gjorde samma sak, när jag inte uppmärksammade henne.
Jag var jättetacksam för detta. Det var verkligen nyttig träning. Efter detta jobbade vi ganska intensivt med att träna. Själva banan gick vi nog bara en gång, men jag tränade olika moment med henne vid sidan av banan och gick in i banan emellanåt och tog ett par skyltar åt gången bara.
Efter fikat var Zenna trött, så då gjorde vi inte så mycket, men tiden var ändå nästa slut, så det gjorde inget. Jag tycker att vi fick ut mycket av kvällen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar