lördag 31 mars 2012

31 Mars

Nu har vi satt igång med ombyggnaden. Vi ska isolera med markskivor som vi hade liggandes. Det är ju bra att dom kommer till användning.
Janne håller på och river ner plexiglasskivan, som satt som vindskydd.

Vi har gjort färdigt golv och tak idag och isoleringen på norrväggen. Dessutom har jag börjat mejla och ringa runt  för att få tag i höns. Vuxna höns verkar det inte att gå att få tag i, men däremot kycklingar och det går lika bra det. För att jag ska kunna vara säker på att få någon höna om jag köper kycklingar, skulle jag behöva köpa 10 kycklingar, sa en som jag ringde till. Det är väl lika bra att lyssna till de erfarna och göra som de säger, så resten får man väl försöka sälja till hösten eller så får de hamna i grytan.
Jag har i alla fall två uppfödare som jag ska ringa till i slutet av april, när äggen är kläckta, så får vi se om det har blivit några kycklingar då.
Kenzo och Zenna har varit med oss hela tiden och hållit koll på vad vi har gjort, men de undrar nog vad vi sysslar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar