torsdag 29 mars 2012

29 Mars

Nu kommer det att bli lite hönsprat här i fortsättningen, varvat med hundprat.
I morgon ska Janne åka och hämta lite byggmaterial, så att vi kan komma igång och bygga.
En del material finns redan hemma, men inte så att vi har kunnat börja.
Jag har suttit och letat på nätet och försökt välja vilka sorters hönor jag vill ha. Det finns ju hur många raser som helst, men det börjar klarna. I morgon kommer det en bok i brevlådan, som kanske kan hjälpa mig att bestämma mig. Janne? Nej, han har sagt att jag får välja vilka höns jag vill. I gengäld får han döpa tuppen och kanske nån höna. Snällt va?

2 kommentarer:

  1. Så kul med lite hönor och en tupp , som kommer att väcka er, tidigt när ni har sovmorgon, hi hi
    Idag skiner solen , men vinden är kylig,ser fram mot att få se ERA hönor ,eftersom att ni "offrar" Pepsis rastgård , betyder det kanske att ni bara ska ha 2 st hundar i framtiden ?
    Det var bussigt att Janne får vara präst och döpa någon höna ( kan tänka mig att det blir AGDA ), men det får väl tiden utvisa Ha det så bra kram från Halmstad

    SvaraRadera
  2. Dom väcker knappast Janne, han hör så illa och jag somnar snabbt om.
    Vi offrar Pepsis hundgård, för vi har bestämt oss för att bara ha två hundar. Vi vill inte vara med om igen, att ha två tikar som slåss, och behöva placera om en av dem. Nu blev det ju bra i slutändan, att hon fick bo hos Jannes bror, men det var fruktansvärt jobbigt att behöva lämna bort henne.
    Jag är också lite nyfiken på vad "prästen" kommer att döpa hönan till, för han har inget sagt. Han skulle fundera noga, sa han.

    SvaraRadera