lördag 24 mars 2012

24 Mars

Ja, nu undrar någon varför jag inte har varit här på flera dagar. Ryggen pajjade, men nu är den mycket bättre, så nu kan jag sitta här en liten stund.
Det är inte så mycket jag har kunnat göra. De första dagarna var det tur att jag hade en bok att lyssna på, annars hade jag nog blivit tokig.
Inget kan i alla fall hindra en att tänka och planera. Jag sa till Janne, att vi kanske skulle kunna ha några hönor i Pepsis hundgård, istället för att den bara ska stå tom. Efter lite funderande, så tyckte han det också.
Jag vill ha fina hönor och Janne pratade om hönor, som värper gröna ägg, så vi får väl försöka att få ihop det så att vi båda blir nöjda. Efter en snabbtitt på nätet, så ska det inte bli några problem.
Innan vi kan ta hit några hönor eller kycklingar, så ska vi bygga om lite och isolera också, så att det inte blir några problem på vintern.
Detta ska bli jättekul, nu ser jag fram emot att få komma igång med byggandet.
Förresten så har Janne öppnat upp grillhuset (inte helt) och vi har suttit där ute och ätit.

Här är han igång och grillar.
Nu har det ju varit så fint väder, så hundarna har varit ute jättemycket. Zenna låg och ålade sig, men jag missade det, så detta är strax efter en ålning.

2 kommentarer:

  1. Hej ALLTING har en förklaring , jag har ju undrat , var du har varit, men nu vet jag ,ta det nätt så inte det blir paj en gång till. Det där med hönor låter kul , även för de fyrbenta , Anki hade en gång en buhund ,som kom loss och slaktatade några av deras hönor, men ERA vovvar gör säkert inte det ha ha , sköt om er och ha det bra kram I-M

    SvaraRadera
  2. Ryggen blir bättre för varje dag nu, så jag är snart OK.
    Det blir säkert jättekul för hundarna, men det gäller nog att hålla hönsen innanför nät, annars kommer i alla fall fröken Zenna att slakta dem.

    SvaraRadera